• Szakterület: Gyógypedagógia, autizmus spektrum és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirány
  • Végzettség: Gyógypedagógus, mentálhigiénés segítő, meseterápiás szakember
  • Tapasztalat: 11 év
  • Email: hello@kidlife.hu
  • Telefon: +36 30 177 4242
  • Facebook: #kidlifestudio

A pályaválasztásom érdeklődésének középpontjába a segítő hivatások kerültek. E terület esetében éreztem leginkább azt, hogy hasznossá tudnék válni az embertársaim számára.
Féléves szakmai gyakorlatom során kerültem először tartósabb ideig közvetlen kapcsolatba autizmus spektrum zavarral élő gyermekekkel és serdülőkkel is. Pályafutásom során mérföldkőnek számítottak az akkori élményeim, ugyanis akkor tudatosult bennem, hogy az ő jelenlétükben érezem azt a finom minőségét és különleges módját a kapcsolódásnak, amit mindig is szerettem volna átélni a segítő kapcsolatban.
Később célul tűztem ki, hogy pszichés támogatást szeretnék nyújtani speciális módszerekkel nem csak az autizmussal élő gyermekeknek, hanem a családjaiknak is. Munkámban azóta is a rendszerszemlélet az iránymutató.

Bemutatkozás

Együttnevelésben, integratív nevelési-oktatási környezetben támogatom 2015 óta a sajátos nevelési igényű gyermekeket, serdülőket az eredményes és sikeres beilleszkedés reményében. Kiemelten a magasan funkcionáló, jó szociális készséggel rendelkező autizmus spektrum zavarral (ASD – Asperger szindróma) és kisebb számban a figyelem hiányos hiperaktivitással (ADHD) élő alsós, felsős és gimnazista tanulók részére biztosítok gyógypedagógiai fejlesztő foglalkozásokat. Fő célom az egyéni képességek leghatékonyabb kibontakoztatása, a társas helyzetekben történő helytállás és a társadalomba történő sikeres integráció elérése.
Mentálhigiénés segítő szakemberként több éve tartok Carl Rogers személyközpontú szemléletének megfelelő nondirektív segítő beszélgetéssorozatokat és vezetek támogató mentálhigiénés szülőcsoportokat az I., II. és XII. kerületekbe járó SNI tanulók szülei számára. Gyakran megfogalmazódik az a szülői lelki szükséglet, hogy milyen célravezető és megnyugtató volna, ha beszélgethetnének az életükből fakadó lelki nehézségekről, valamint arról is, hogy milyen szükségük volna támogató kapcsolatokra, ugyanis gyakran egyedül maradnak még családon belül is a folyamatosan megoldásra váró élethelyzetek terheivel. Tapasztaltam, hogy a szülők többsége csakis a gyermek boldogulását helyezi előtérbe, így a saját lelki egészség figyelmen kívül marad. Kevés szülőnek adatik meg annak lehetősége, hogy több időt és energiát adhassanak magunknak arra, illetve, hogy lelki állapotukról konzultálhassanak. A támogató mentálhigiénés szülőcsoportban való részvétel segíthet: csökkenti a szülő társadalmi elszigeteltségét, érzelmi támaszt nyújt, összehasonlítási alapot szolgáltat (saját belső érzelmi, lelki állapot összevetése mások reakcióval, motivációival, tapasztalataival), kölcsönös gyakorlati segítségnyújtásra ad lehetőséget, elősegíti az információcserét, illetve erősíti az önbizalmat.

2023-ban meseterápiás szakemberré váltam. Az Intermodális Mesepszichológia megnevezésű módszerrel egyéni vagy csoportos formában kínálok újabb pszichológiai eszközt a gyermekek és serdülők szülei számára, amennyiben belső munkára vállalkoznának. Hogy miben segíthet a mesemunka? Döntési képességek megerősítésében, életszerepek helyes működtetésében, változásokkal járó élethelyzetek, krízisek megfelelő érzelmi és viselkedésbeli kezelésében, illetve a problémamegoldó készség fejlesztésében. A mese átélése egy magasztos szertartás, ami bepillantást ad az egyetemes törvényekbe épp úgy, mint saját testi-lelki elakadásainkba. Feloldja az elkülönült én magányát, hisz felismerteti helyünket a világban. A mese színtere ugyanis a mi benső világunk. Jellegzetes alakjai, a kollektív tudattalan archetípusai saját tudati állapotaink tükröződései.

Képzések és képesítések

  • 2008 - 2012 Nyugat-magyarországi Egyetem, Győr – gyógypedagógus (BA) tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirány
  • 2012 - 2015 Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest - gyógypedagógus, autizmus spektrum zavarok pedagógiája szakirányú továbbképzés
  • 2016-2018 Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest – mentálhigiénés segítő szakember
  • 2021 - 2023 Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest – gyógypedagógus (MA) gyógypedagógiai terápia specializáció
  • 2023 Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, Budapest – Intermodális Mesepszichológia (népmesék komplex alkalmazása), Meseterápiás szakember
  • 2023 - Wesley János Lelkészképző Főiskola, Budapest – Családterapeuta/Családkonzulens

Készségek

  • Szociális és kommunikációs képességek fejlesztése
  • Jutalmazásalapú viselkedésterápiás elemekkel történő magatartásszabályozás
  • Elmeolvasási/mentalizációs készség fejlesztése (saját és mások lelkiállapotának, érzelmeinek, gondolatainak, vágyainak, szándékainak felismerése)
  • Antibullying prevenció (óvodai-iskolai bántalmazás, zaklatás esetében)
  • Bejósolható környezet kialakítása (tér-időstruktúra)
  • Figyelem fejlesztése: összpontosítás szintjének, intenzitásának fejlesztése; figyelem időtartamának fejlesztése; figyelem megosztásának, váltogatásának fejlesztése
  • Koncentráció javítása, koncentrációs idő fokozatos és folyamatos bővítése
  • Motiváció megalapozása és szinten tartása
  • Egyértelmű, következetes szabályokon és pozitív visszajelzésen alapuló viselkedésszervezés
  • Felmerülő magatartásproblémák (érzelem- és frusztrációstolerancia szint szabályozás) rendezése viselkedésterápiás eszközökkel (egyénre szabott viselkedésszabályok és jutalmazási rendszer felállítása)
  • Tanulási nehézségek, teljesítménnyel kapcsolatos fejlesztés
  • Szülőkonzultáció és szülővezetés
  • Egyéni és csoportos foglalkozások az intermodális mesepszichológia módszerével (meseterápia)
  • Rogersi nondirektív segítő beszélgetés (6-8 alkalom)