A békés szülő útja – Szülőtréning

A békés szülő útja – Online szülőtréning (egyéni)

a tréninggel a célunk, hogy segítséget nyújtsunk gyermekeknek és szüleiknek abban, hogy hatékonyabb és békésebb családi életet alakítsanak ki a mindennapokban.

Előfordul, hogy a gyerekeknek nehézségeik vannak a figyelem és az impulzusok irányításával, érzelmeik szabályozásával, másokkal való együttműködéssel. Ez a tréning megosztja azokat az alapvető stratégiákat, amelyekkel a szülők segíthetik gyermeküket a jobb fókuszálásban és az impulzusok kontrollálásában, segít megteremteni otthon a hatékony kommunikációt és együttműködést, mindezt úgy, hogy egy örömteli és békés együttélést is lehetővé tesz.

Az egyéni (egyszerre egy család) tréning során megosztjuk a legfontosabb elméleti hátteret és bemutatjuk a szabályok-jutalmak-következmények békés rendszerét. Fokozatosan, lépésről lépésre haladva olyan cselekvési tervet, gyakorlatokat és eszközöket adunk a szülők kezébe, amelyek segíthetnek a szervezettség javításában és az érzelmi stabilitás fenntartásában. Mindeközben fókuszálunk a leggyorsabban elérhető eredményekre és az otthoni káosz-mátrix feltérképezésére és felszámolására.

Feltérképezzük tehát:

  • A családon belüli dinamika emocionális trigger pontjait, a nehézséget okozó helyzeteket
  • A konfliktusban érintettek gyakran bántó viselkedése mögött meghúzódó szükséglethiányt
  • A család tagjainak erőforrásait

A program során cselekvési terveket állítunk fel konkrét problémás helyzetek átkeretezésére, amelyek során megtanulja:

  • A speciális viselkedés tréning eszközeivel és módszereivel
  • Kis lépésekben, a fokozatosságot tartva
  • Kialakítva a kívánt viselkedést
  • Visszanyerni a családjából elszökő életenergiát

Az öt alkalmas, online tréning két részből áll:
1 alkalom 90 perces konzultáció (feltérképezés, rendszer felépítés, első lépések, leggyorsabb sikerek)
4 alkalom 50 perces konzultáció (rendszer fejlesztés, tapasztalatok értékelése, beépítése)

Service details
  • Age group3-10 éves
  • Appointments8:00-20:00
  • Number of kids1-3
  • Period1 x 90 perc + 4 x 50 perc
  • Díj100.000 Forint

Kinek szól?

  • Mindenkinek, akinek nehezére esik a családi nyugalom és rend fenntartása
  • Azoknak, akik békés eszközökkel szeretnének határokat mutatni
  • ADHD-s és autis családoknak
  • Magatartási és fegyelmezési nehézségek esetén

Parents said

“Egy elindulás, egy vacsora, de még egy Karácsony is nagyon nehéz volt nekünk, az állandó fegyelmezés őrült fárasztó volt. A workshopon megtanultuk, hogy nyugalom, béke, szófogadás tényleg karnyújtásnyira van, csak tudni kell, hogyan! Nagyon ajánlom, szerintem kb minden családnak!"
Nagy Sára és Gusztáv
ADHD-s szülők

A discussion led by a psychologist about a family difficulty or problem.

Képesség felmérés - Figyelem és koncentrációs nehézségek

Sok gyermek nem tud koncentrálni, kellő mértékben figyelni. Enyhébb esetekben a képességeinél rosszabb jegyekben jelentkezik ennek hátránya. Vannak helyzetek, amikor azonban a tanulása annyira szétesik, hogy úgy érzi, nem képes semmit megtanulni.

A koncentráció hiánya nagymértékben rombolni fogja a saját önbizalmát az elszenvedett kudarcok miatt.

Mikor gyanakodjunk figyelemzavarra?

A figyelemhiányos/hiperaktív zavar egy olyan, jól körül írható, gyermekkorban induló állapot, mely elsősorban koncentrációs nehézségekkel, impulzív megnyilvánulásokkal és túlmozgásos tünetekkel jár. Hosszútávon kezelés nélkül pszichológiai, érzelmi, tanulmányi, illetve szociális nehézségeket okozhat. Kritikus korszakok az óvodába való beilleszkedés, az iskolakezdés, illetve a felső tagozatba kerülés időszaka, mivel ilyenkor a gyermek egy új oktatási struktúrával, elvárásokkal találkozik, és a korábban kevésbé problémás tünetek előtérbe kerülhetnek. Óvodáskorban az ADHD-s gyerekek mozgásigénye feltűnő, helyzetekben nehezen tartható fenn a figyelmük, a hosszabb foglalkozásokat képtelenek végigülni. Iskoláskorban tipikus problémák az órán való odafigyelés nehézsége, forgolódás, nyugtalanság, az óra zavarása (bekiabálás, felszólítás nélküli válaszolás, beszélgetés), az írásbeli feladatokban történő figyelmetlen hibák, indulatkezelési nehézségek.

Service details
  • Age group5-14 éves
  • Appointments8:00-20:00
  • Number of kids1
  • Period50/120 perc

Mi történik a felmérésen?

  • Első alkalom: szülőkonzultáció (50 perc)
  • Második és harmadik alkalom: a gyermek állapotának és képességeinek felmérése (120 perc / alk.)
  • Utolsó alkalom: Szülőkonzultáció (50 perc)

Mivel érdemes készülni?

  • Hétköznapi ruházat
  • Innivaló a gyermeknek

What parents say

“Meggyőző és profi munka volt, megnyugtatott, hogy meghallgattak és minden kérdésemet át tudtuk beszélni, nagyon köszönöm!
Flóri anyukája
Single parent

Autism-specific individual development

Autism-specific individual development

Az egyéni fejlesztés fő célja autizmus spektrum állapot esetén a szociális- és kommunikációs készségek, valamint a gondolkodás rugalmasságának javítása, a gyermek vagy fiatal speciális szükségleteihez alkalmazkodva. Nagy hangsúlyt kap emellett az önkiszolgálás, a játéktevékenység, a tanuláshoz szükséges alapkészségek és az értelmi készségek fejlesztése is.

Az autizmusban érintett személyek nehézségei a szociokommunikáció, illetve a rugalmas viselkedésszervezés területén a legmarkánsabbak, így a fejlesztés fő céljai ezekre a területekre fókuszálnak. De a holisztikus szemlélet jegyében igazodunk az egyéni szükségletekhez, igényekhez, legyen szó tanulási- vagy tantárgyspecifikus segítségről.

Komplex, bizonyított módszertant alkalmazunk, és a gyógypedagógiai munkát rendszeres tanácsadással egészítjük ki. Támogatjuk a szülőket abban is, hogyan éljenek az otthoni fejlesztés lehetőségeivel, segítünk a család jóllétének megteremtésében, fenntartásában.

Service details
  • Age group3-12 yo
  • Time08:00-18:00
  • Number of kids1
  • Period50 mins

Mikor lehet szükség a fejlesztésre

  • Ha már van diagnózisa, de a korszerű módszerek hiányoznak a látványos fejlődéshez
  • Ha képességei egy kicsit eltérnek a nagy átlagtól és gyógypedagógiai megsegítésre van szüksége a társadalomba való zökkenőmentes beilleszkedéshez
  • Ha magatartás és beilleszkedési zavarral küzd
  • Ha nehezen tud tartósan figyelni az iskolapadban
  • Amennyiben a gyermek átmeneti tanulási gyengeséggel küzd
  • Problémája merült fel az írással vagy olvasással

Mivel egészülhet ki a fejlesztés?

  • Complex movement therapy
  • Individual psychological development

Parents said

“Azt javasolták, hogy kezdjük el minél hamarabb a fejlesztést - úgy érzem, még épp jókor léptünk és nagyon jó kezekbe kerültünk, látványos, megnyugtató fejlődést tapasztaltunk!”
Gombás Klára
Három gyermekes anyuka

Learning difficulties

Képesség felmérés - Tanulási nehézségek

Minden szülő azt szeretné, ha a gyermeke örömmel járna iskolába és jó jegyeket kapna az értékelés során. De sajnos vannak olyan esetek, amikor a gyerekeknek nehézségei támadnak az iskolában, a sok tanulás, gyakorlás ellenére is, nehéz a tanulás, a gyermek lassan halad, gyengék az eredményei, nem bízik magában, szorong. A tartósan fennálló tanulási nehézségek miatti sorozatos kudarcélmény komplex problémák kiindulópontjává is válhat.

Ha ez a helyzet áll fenn, minél hamarabb meg kell vizsgálni, hogy mi állhat a probléma hátterében.

Service details
  • Age group5-14 éves
  • Appointments8:00-20:00
  • Number of kids1
  • Period50/120 perc

Mi történik a felmérésen?

  • Első alkalom: szülőkonzultáció (50 perc)
  • Második és harmadik alkalom: Gyakorlatok a gyermekkel (120 perc / alk.)
  • Utolsó alkalom: Szülőkonzultáció (50 perc)

Mivel érdemes készülni?

  • Hétköznapi ruházat
  • Innivaló a gyermeknek

What parents say

“Meggyőző és profi munka volt, megnyugtatott, hogy meghallgattak és minden kérdésemet át tudtuk beszélni, nagyon köszönöm!
Flóri anyukája
Single parent

Complex school maturity and partial ability assessment

Complex school-maturity assessment

As parents, we are often uncertain as to what is the best solution for our child: to stay one more year in kindergarten, or to start the school years. In many cases it is difficult to make the right decision, in case of uncertainty it is worth relying on independent experts who can provide objective answers to the questions that arise. Our complex school-maturity assessment is carried out by three specialists, a psychologist, a physical therapist and a special education teacher. As a result, our examination is reliable, extensive and covers many areas that are not assessed in kindergartens. At the end of the process parents receive a comprehensive picture of their child's ability profile, so that the development of possible deficiencies can begin even before the start of school.

In order to integrate into the school environment, the appropriate maturity of the child socially, physically, and in the area of cognitive abilities (attention, memory functions, thinking, language use) is essential. Good quality psychic functions are meant to bridge the difficulties arising from the difference between the kindergarten and school environment. Failure in these areas often leads to school failure, so our targeted assessment helps to determine the exact development plan and successful school performance.

After completing the examination, we will receive an answer as to whether the child's sub-skills are suitable for starting school or whether some area needs improvement. After the survey, we will give feedback on the when it is recommended for the child to start school based on the professional opinion of the three specialists, and which areas need to be developed and in what form, as well as what type of school best suits the child's abilities. In the case of minor delays, we support families with professional advice, so the child can easily catch up with tasks that can be done at home - together with the parent.

The first step of the assessment is 3 x 50-minute meetings with the child, after which we give feedback to the parents, for which we also provide a written professional opinion, in which we make a proposal for the emerging development needs, and possibly for further examinations.

Emőke Baradlai

Counseling psychologist, integrative child therapist in training

Bianka Molnár

Gyógypedagógiai-logopédiai diagnoszta, KidLife gyógypedagógiai diagnosztika szakmai vezető
Service details
  • Age group5-7 yo
  • Appointments8:00-12:00
  • Number of kids1
  • Period180+30 mins

Mivel érdemes készülni?

  • Ruházat, amiben könnyen mozog a gyermek
  • Innivaló

Mit vizsgálunk a felmérésen?

  • Artikuláció
  • Beszédszervi állapot és működés
  • Nyelvi fejlettség
  • Diszlexia-veszélyeztetettség
  • Grafomotórium
  • Nagy- és finommozgások, reflexintegráció
  • Kézpreferencia, -dominancia
  • Téri tájékozódás
  • Szenzoros feldolgozás
  • Ritmus
  • Szerialitás
  • Alak-háttér elkülönítés
  • Figyelmi funkciók
  • Kudarctűrés
  • Monotóniatűrés
  • Feladattudat, -tartás
  • Önkontroll, önszabályozás képessége
  • Magabiztosság, szorongás a feladathelyzetben

What parents say

Alapos, jó színvonalú vizsgálatot kerestem - és nem csak ezt, hanem iskolaválasztási tanácsokat is kaptam! Csak ajánlani tudom!
Dezső Márta
Single parent

Szociális nehézségek

Képesség felmérés - Szociális nehézségek

A gyermek társas kapcsolatokban való ügyességét, azt, hogy milyen könnyen teremt és őriz meg kapcsolatokat, sok tekintetben meghatározza a szülő-gyermek viszony, a kötődés szorossága és minősége, illetve a szülők társas kapcsolatai, a család önértékelése, nem utolsó sorban pedig a testvérek hatása. A társas készségekben az olykor önkéntelen, máskor nagyon is tudatos önálló fejlődés rendkívül fontos.

Ha bármilyen oknál fogva a társas készségek, és képességek elmaradnak a tipikusan elvárttól, a gyermek nehezebben találja az összhangot a környezetével, gyakran figyelmetlennek tűnik, mintha nem reagálna arra, ha kérnek, vagy kérdeznek tőle valamit. Nem csatlakozik a többiek játékához, nem vesz részt a közös tevékenységekben sem, és magányossá válik. Így a szabályok vagy normák kialakítása is problémát okozhat nála.

Az együttműködés és a kapcsolatteremtés módjait érdemes tudatosan felépíteni, ebben hasznos szakember segítségét kérni.

Service details
  • Age group5-14 éves
  • Appointments8:00-20:00
  • Number of kids1
  • Period50/120 perc

Mi történik a felmérésen?

  • Első alkalom: szülőkonzultáció (50 perc)
  • Második és harmadik alkalom: Gyakorlatok a gyermekkel (120 perc / alk.)
  • Utolsó alkalom: Szülőkonzultáció (50 perc)

Mivel érdemes készülni?

  • Hétköznapi ruházat
  • Innivaló a gyermeknek

What parents say

“Meggyőző és profi munka volt, megnyugtatott, hogy meghallgattak és minden kérdésemet át tudtuk beszélni, nagyon köszönöm!
Flóri anyukája
Single parent

Anger management difficulties

Képesség felmérés - Magatartásbeli és indulatkezelési nehézségek

Indulatkezelési problémáról akkor beszélhetünk, ha egy gyermek huzamosabb időn keresztül, túlzottan indulatos olyan helyzetekben, melyben ez nem megfelelő válaszreakció. Ez eluralkodik mindennapjain és képtelen kontrollálni, még akkor is, ha tudja, hogy ez nincs rendjén. Ettől gyakran fizikálisan is és verbálisan is támadóvá válhat. Ez nagyon nagy problémát jelenthet, leginkább a közvetlen környezet számára: család, barátok, intézményi rendszerben.

Az indulatkezelési zavart, különböző stresszfaktorok is kiválthatják. Az indulatkezelési problémákat nagyon fontos kezelni, szakember segítségével felszínre kerülhetnek azok a tényezők, ami miatt pont akaratunk ellenére, nem tudunk uralkodni agresszív impulzusainkon.

Egyedül nehéz kezelni a hasonló helyzeteket, a puszta akaraterő nagyon ritkán lendíti át az egyéneket a hasonló problémákon, ezért kérje szakember segítségét. Amennyiben gyermekére ismer a fenti jellemzőkből bátran kérje kollégánk segítségét!

Service details
  • Age group5-14 éves
  • Appointments8:00-20:00
  • Number of kids1
  • Period50/120 perc

Mi történik a felmérésen?

  • Első alkalom: szülőkonzultáció (50 perc)
  • Második és harmadik alkalom: a gyermek állapotának és képességeinek felmérése (120 perc / alk.)
  • Utolsó alkalom: szülőkonzultáció (50 perc)

Mivel érdemes készülni?

  • Hétköznapi ruházat
  • Innivaló a gyermeknek

What parents say

“Meggyőző és profi munka volt, megnyugtatott, hogy meghallgattak és minden kérdésemet át tudtuk beszélni, nagyon köszönöm!
Flóri anyukája
Single parent