• Speciality: Gyógypedagógus - Autizmus spektrum pedagógiája szakirányon, Pszichopedagógus, Mentor
  • Company: Gyógypedagógia, autizmus spektrum pedagógiája és pszichopedagógia szakirány
  • Experience: 7 év
  • Email: hello@kidlife.hu
  • Phone: +36 30 177 4242
  • Fax: #kidlifestudio

Fiatal koromtól kezdve fontos és meghatározó volt számomra , hogy munkám során emberekkel foglalkozzak.Mindig fontosak voltak számomra az emberi kapcsolatok, ennek megfelelően választottam hivatást. Különösen közel érzem magamhoz a gyermekeket, leginkább azokat, akik valamilyen formában kiszolgáltatottabbak mint a társaik.
Életemnek egy változásokkal teli időszakában kerültem közelebbi kapcsolatba egy autizmussal élő fiatallal és ez indított el azon az úton, amin ma is járok. Akkortájt minden kis esemény, minden találkozás abba az irányba mutatott, hogy velük kell hogy foglalkozzam és általuk teljesedhetek ki. Már főiskolai éveim alatt tudatosan készültem arra, hogy a spektrumon belül, a magasan funkcionáló populációt taníthassam és kísérhessem őket az útjukon. Ehhez nagy segítséget jelent a másik szakirányom, a pszichopedagógia. Fontosnak tartom, hogy ne csak a gyermekeknek nyújtsak támogatást, hanem az őket körülvevő szociális közegnek is (család, iskola).

Introduction

Autizmus spektrum –Pszichopedagógia szakirányon végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon. A tanulmányaimat követően első tapasztalataimat a különnevelésben szereztem, ahol halmozottan sérült (autizmus és társult értelmi sérülés) gyermekekkel foglalkoztam. 2019 óta a sajátos nevelési igényű gyermekeket és serdülőket támogatom abban, hogy minél sikeresebb és kiegyensúlyozottabb legyen a beilleszkedésük a többségi általános iskolába ahol jelenleg dolgozom az autizmus-ADHD munkaközösség szakmai vezetőjeként. Többségében magasan funkcionáló , jó verbális- és szociális készséggel rendelkező autizmus spektrum zavarral élő tanulókkal foglalkozom. Különösen sok tapasztalatot szereztem autizmusban érintett lányokkal kapcsolatban, szinte minden korosztályban. Számomra – mivel ők talán a legsebezhetőbbek – kiemelten fontosak.
Pszichopedagógusként -bár kisebb számban- figyelemhiányos hiperaktivitási zavarral (ADHD) élő, autizmus mellett társuló zavarként is gyakran megjelenő tanulóknak is biztosítok fejlesztő foglalkozásokat.
Évek óta mentorálom az autizmus szakirányos főiskolai hallgatókat, örömmel segítve a következő generáció felkészülését. Kiemelten fontos számomra, hogy szakmailag naprakész legyek ezért igyekszem külföldi szakirodalommal is bővíteni a tudásomat mindamellett, hogy a tanítványaimtól is rengeteget tanulok.
Fő célom az egyén képességeinek a kibontakoztatása és az önálló életvezetés, mindamellett, hogy maradjanak meg olyan különlegesnek amilyennek születtek.

Training and qualifications

  • ELTE Budapest - gyógypedagógus, pszichopedagógia szakirány
  • ELTE Budapest - gyógypedagógus, autizmus spektrum zavarok pedagógiája szakirány

Skills

  • Development of social and communication skills
  • Behavioral regulation with reward-based behavioral therapy elements
  • Development of mind reading/mentalization skills (recognition of one's own and others' state of mind, emotions, thoughts, desires, intentions)
  • Antibullying prevention (in the case of kindergarten-school abuse, bullying)
  • Creating a predictable environment (space-time structure)
  • Development of attention: development of the level and intensity of concentration; developing attention span; development of dividing and alternating attention
  • Improvement of concentration, gradual and continuous expansion of concentration time
  • Establishing and maintaining motivation
  • Organization of behavior based on clear, consistent rules and positive feedback
  • Solving emerging behavior problems (regulation of emotion and frustration tolerance level) with behavioral therapy tools (setting up individualized behavior rules and a reward system)
  • Learning difficulties, performance-related development
  • Parent consultation and parent guidance