• Szakterület: Gyógypedagógus - Autizmus spektrum pedagógiája szakirányon, Pszichopedagógus, Mentor
  • Végzettség: Gyógypedagógia, autizmus spektrum pedagógiája és pszichopedagógia szakirány
  • Tapasztalat: 7 év
  • Email: hello@kidlife.hu
  • Telefon: +36 30 177 4242
  • Facebook: #kidlifestudio

Fiatal koromtól kezdve fontos és meghatározó volt számomra , hogy munkám során emberekkel foglalkozzak.Mindig fontosak voltak számomra az emberi kapcsolatok, ennek megfelelően választottam hivatást. Különösen közel érzem magamhoz a gyermekeket, leginkább azokat, akik valamilyen formában kiszolgáltatottabbak mint a társaik.
Életemnek egy változásokkal teli időszakában kerültem közelebbi kapcsolatba egy autizmussal élő fiatallal és ez indított el azon az úton, amin ma is járok. Akkortájt minden kis esemény, minden találkozás abba az irányba mutatott, hogy velük kell hogy foglalkozzam és általuk teljesedhetek ki. Már főiskolai éveim alatt tudatosan készültem arra, hogy a spektrumon belül, a magasan funkcionáló populációt taníthassam és kísérhessem őket az útjukon. Ehhez nagy segítséget jelent a másik szakirányom, a pszichopedagógia. Fontosnak tartom, hogy ne csak a gyermekeknek nyújtsak támogatást, hanem az őket körülvevő szociális közegnek is (család, iskola).

Bemutatkozás

Autizmus spektrum –Pszichopedagógia szakirányon végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon. A tanulmányaimat követően első tapasztalataimat a különnevelésben szereztem, ahol halmozottan sérült (autizmus és társult értelmi sérülés) gyermekekkel foglalkoztam. 2019 óta a sajátos nevelési igényű gyermekeket és serdülőket támogatom abban, hogy minél sikeresebb és kiegyensúlyozottabb legyen a beilleszkedésük a többségi általános iskolába ahol jelenleg dolgozom az autizmus-ADHD munkaközösség szakmai vezetőjeként. Többségében magasan funkcionáló , jó verbális- és szociális készséggel rendelkező autizmus spektrum zavarral élő tanulókkal foglalkozom. Különösen sok tapasztalatot szereztem autizmusban érintett lányokkal kapcsolatban, szinte minden korosztályban. Számomra – mivel ők talán a legsebezhetőbbek – kiemelten fontosak.
Pszichopedagógusként -bár kisebb számban- figyelemhiányos hiperaktivitási zavarral (ADHD) élő, autizmus mellett társuló zavarként is gyakran megjelenő tanulóknak is biztosítok fejlesztő foglalkozásokat.
Évek óta mentorálom az autizmus szakirányos főiskolai hallgatókat, örömmel segítve a következő generáció felkészülését. Kiemelten fontos számomra, hogy szakmailag naprakész legyek ezért igyekszem külföldi szakirodalommal is bővíteni a tudásomat mindamellett, hogy a tanítványaimtól is rengeteget tanulok.
Fő célom az egyén képességeinek a kibontakoztatása és az önálló életvezetés, mindamellett, hogy maradjanak meg olyan különlegesnek amilyennek születtek.

Képzések és képesítések

  • ELTE Budapest - gyógypedagógus, pszichopedagógia szakirány
  • ELTE Budapest - gyógypedagógus, autizmus spektrum zavarok pedagógiája szakirány

Készségek

  • Szociális és kommunikációs képességek fejlesztése
  • Jutalmazásalapú viselkedésterápiás elemekkel történő magatartásszabályozás
  • Elmeolvasási/mentalizációs készség fejlesztése (saját és mások lelkiállapotának, érzelmeinek, gondolatainak, vágyainak, szándékainak felismerése)
  • Antibullying prevenció (óvodai-iskolai bántalmazás, zaklatás esetében)
  • Bejósolható környezet kialakítása (tér-időstruktúra)
  • Figyelem fejlesztése: összpontosítás szintjének, intenzitásának fejlesztése; figyelem időtartamának fejlesztése; figyelem megosztásának, váltogatásának fejlesztése
  • Koncentráció javítása, koncentrációs idő fokozatos és folyamatos bővítése
  • Motiváció megalapozása és szinten tartása
  • Egyértelmű, következetes szabályokon és pozitív visszajelzésen alapuló viselkedésszervezés
  • Felmerülő magatartásproblémák (érzelem- és frusztrációstolerancia szint szabályozás) rendezése viselkedésterápiás eszközökkel (egyénre szabott viselkedésszabályok és jutalmazási rendszer felállítása)
  • Tanulási nehézségek, teljesítménnyel kapcsolatos fejlesztés
  • Szülőkonzultáció és szülővezetés