• Szakterület: integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens, gyógypedagógus, viselkedéselemző (ENG)
  • Végzettség: szülő-csecsemő/kisgyermek konzultáció, gyógypedagógia
  • Tapasztalat: 6 év
  • Email: hello@kidlife.hu
  • Telefon: +36 30 177 4242
  • Facebook: #kidlifestudio

Mindig is érdekelt az, hogyan éltek az emberek a különböző korokban és kultúrákban, elvarázsolt a megoldási lehetőségek sokszínűsége, ezért először bölcsész végzettséget szereztem. Múzeumpedagógusként és ásatáson dolgozva pedig a hogyan éltek mellett egy újabb kérdés kezdett egyre jobban érdekelni: hogyan éreztek? Hogyan élték meg az örömöt vagy a veszteséget a felnőttek és a gyermekek? Kislányom születése után kezdtem el a gyógypedagógia és a szülő-csecsemő/kisgyermek konzulensi képzéseket párhuzamosan végezni, innen már egyenes út vezetett az iskolai szociális munka és a pszichológia képzésekig.

Hiszek a megoldási lehetőségek sokszínűségében, és abban, hogy megfelelő támogatással és kíséréssel megtalálhatóak a krízishelyzetekben azok az erőforrások, amelyekre támaszkodhatunk.

A kisgyermekekkel folytatott munka során a családokkal, oktatási és nevelési intézményekkel partnerként dolgozom együtt rendszerszemléletben, neuroaffirmatív megközelítésben. A családok, gyermekek sokszínűsége a mai napig elvarázsol.

Bemutatkozás

2012-2014 között múzeumpedagógusként találkoztam először speciális nevelési igényű gyerekcsoportokkal és célommá vált, hogy megtaláljam azokat a módszertani elemeket, amelyekkel mindenki számára elérhetővé és átélhetővé válnak a tevékenységek, és befogadhatóvá az információk. Iskolai és óvodai szociális segítőként óvodásokkal, iskolásokkal és fiatal felnőttekkel foglalkoztam csoportos és egyéni formában: stresszkezelés, relaxációs technikák elsajátítása, veszteségfeldolgozás, érzelem és viselkedésszabályozás, szociális kommunikáció fejlesztése. Utazó gyógypedagógusként pedig a beszédindítás, hallásnevelés és részképesség fejlesztés területén szereztem tapasztalatot az egészen korai életkortól serdülő korig.

2022-től kezdve magánellátás keretében szülő/csecsemő-kisgyermek konzulensként és gyógypedagógusként foglalkozom alacsony és magas támogatási igényű autizmussal, valamint ADHD-val élő gyerekekkel magyar és angol nyelven (kommunikáció fejlesztés, szociális kompetenciák fejlesztése, viselkedésmenedzsment, stresszkezelés). A közös gyógypedagógiai munka, valamint a segítő beszélgetések alkalmával az igényekhez igazodva alkalmazok meseterápiás, jógás és művészeti (festés, rajzolás, zenélés) elemeket, hogy a foglalkozások során minden gyermek megtapasztalhassa az énhatékonyságot.

Mindennapi munkám során fontosnak tartom a folyamatos továbbképzést és az evidence based módszerek alakalmazását, valamint a személyre szabott megoldásokat. Instant csodaszer helyett egy közös úton kísérem a hozzám forduló családokat, amely során együtt keressük a család számára ideális megoldást a felmerülő nehézségekre.

Képzések és képesítések

  • 2021-2024 Pszichológia BA - SZTE
  • 2020-2021 Iskolai szociális munkás – PTE-BTK
  • 2017–2019 Integrált Szülő-Csecsemő Konzultáció ELTE-BGGYK
  • 2016–2020 Gyógypedagógia, BA – ELTE-BGGYK
  • 2009-2012 Összehasonlító Vallástudomány, MA - PPKE-BTK
  • 2006-2009 Történelem, BA – PPKE-BTK

Módszerspecifikus képzések, továbbképzések

  • 2024 Autizmus specifikus (gyógy)pedagógiai képességvizsgálat (Vadaskert)
  • 2022 Jógakaland Gyermekjóga Oktató
  • 2021 Gyermekek gyászának kísérése (Napfogyatkozás Egyesület)
  • 2020 Alkalmazott meseterápia (Vadaskert)
  • 2019 Varázskert (Bálint Piroska)
  • 2019 Eszközeim, lehetőségeim és határaim a szenvedélybeteg szülők gyermekeinek segítésében (Máltai Szeretetszolgálat)
  • 2018 Pozitív pszichológia a tanteremben (NetEducatio)
  • 2018 DIFER (Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer) programcsomag (NetEducatio)

Képzések és képesítések

  • Kisgyermekkori regulációs zavarok kezelése (alvási-átalávási nehézség, szobatisztaság, evési és táplálási problémák, sírás, nyugtalanság)
  • Evési és táplálási problémák, sírás, nyugtalanság)
  • Kisgyermekkori érzelem és viselkedésszabályozás
  • Szociális és kommunikációs képességek fejlesztése
  • Viselkedésmenedzsment (autizmus, adhd): egyénre szabott viselkedési szabályok és jutalmazási rendszer felállítása jutalmazás alapon, pozitív pedagógiai módszerekkel
  • Korai fejlesztés
  • Beszédindítás
  • Részképesség fejlesztés (finommotorika, grafomotorika, vizuomotoros koordináció)
  • Figyelem és koncentráció fejlesztés
  • Váláshoz, halálesethez kapcsolódó veszteség/gyász kísérése gyermekek részére
  • Stresszkezelés relaxációs technikák alkalmazásával, imaginációs mesékkel
  • Színes kotta (Ulwila) módszer