• Szakterület: Gyermek és ifjúsági klinikai szakpszichológus
  • Végzettség: Fejlődés- és klinikai gyermekpszichológia
  • Tapasztalat: 10 év
  • Email: hello@kidlife.hu
  • Telefon: +36 30 177 4242
  • Facebook: #kidlifestudio

Gyerekkorom óta meghatározó élmény számomra, milyen gyógyító ereje van annak, amikor valaki valóban meghallgat, megért és ítélkezés nélkül fordul felénk. Tapasztalatom szerint mind a gyermekeknek, mind a felnőtteknek ritkán adatik meg olyan tér, ahol szabadon önmaguk lehetnek – ahol nem kell megfelelni, teljesíteni vagy tartani a megítéléstől.
Ez az élmény vezette a pályaválasztásomat is: ma abban segítem a gyermekeket és családjaikat, hogy megtalálják azt a biztonságos, elfogadó közeget, ahol oldódik a feszültség, megjelenik a valódi kapcsolódás és elindulhat a fejlődés és a kiteljesedés folyamata.
Munkám során olyan bizalmi légkört igyekszem teremteni, ahol a gyermek és a család közösen tud ránézni a nehézségekre, megérteni azok hátterét és megtalálni a kiutat belőlük.
Hiszem, hogy minden gyermek egyedi személyiséggel, saját erősségekkel és különleges adottságokkal rendelkezik — ezek felfedezése, kibontakoztatása és megerősítése éppoly fontos része a fejlődésnek, mint a problémákkal való megküzdés.
A közös munka során célom, hogy a gyermek vagy fiatal és családja saját tempójukban, szakmai támogatás mellett haladhassanak a belső növekedés és gyógyulás felé, ezáltal ne csupán megküzdjenek a nehézségekkel, hanem fejlődési lehetőséget is találjanak bennük.

Bemutatkozás

Pszichológus diplomámat 2015-ben szereztem az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karán, Fejlődés- és klinikai gyermekpszichológia szakirányon.
Pályám kezdetén a gyermekvédelemben helyezkedtem el, ahol hat éven keresztül végeztem a szakellátásban érintett gyermekek átfogó pszichológiai és személyiségvizsgálatát. Emellett három éven át családsegítő szolgálatnál nyújtottam gyermekpszichológiai tanácsadást, főként érzelmi, viselkedéses és kapcsolati nehézségekkel küzdő gyermekek és családjaik számára.
Ezt követően a Pest Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Szentendrei Tagintézményében dolgoztam, ahol nevelési és gyermekpszichológiai tanácsadást, kognitív képességvizsgálatokat, valamint a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségek diagnosztikai feltárását végeztem. Feladataim közé tartozott a kisgyermekek iskolába lépéshez szükséges fejlettségének megállapítása, valamint rendszeres szülőkonzultációk vezetése is. Emellett részt vettem tehetséggondozó csoport, valamint óvodai szorongásoldó csoport vezetésében is.
A gyermek- és ifjúsági klinikai szakpszichológus képzést 2020-ban kezdtem meg a Pécsi Tudományegyetemen, mivel szerettem volna mélyebb klinikai tudást és terápiás szemléletet szerezni a gyermekek és családok komplexebb támogatásához. A szakpszichológusi végzettséget 2024 novemberében szereztem meg, azóta elsősorban iskoláskorú gyermekekkel és serdülőkkel dolgozom, szoros együttműködésben a szülőkkel.
Munkám középpontjában a kapcsolat áll: hiszem, hogy a gyermekkel kialakított bizalmi viszony és a családdal való partnerség a valódi változás alapfeltétele. Szemléletem rendszerszintű és kapcsolatorientált — a gyermek viselkedését, érzelmeit és nehézségeit mindig a tágabb összefüggésekben, a családi, iskolai és egyéb közösségi kapcsolatok hálójában értelmezem.
Fontos számomra, hogy a hozzám forduló gyermekek és szülők megtapasztalják, hogy nincsenek egyedül: minden élethelyzetben van lehetőség a fejlődésre, a belső erőforrások felfedezésére és az új egyensúly megtalálására.

Képzések és képesítések

  • 2025 - Az addiktológia alapjai – Országos Addiktológiai Egyesület
  • 2024 - Gyermek- és ifjúsági klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus
  • 2020 - Az autizmus spektrumzavarban érintett gyermekpopuláció ellátásához szükséges alapvető elméleti és gyakorlati ismeretek - továbbképzés

Készségek

  • Pszichodiagnosztika
  • Képességfelmérés
  • Hangulati problémák
  • Magatartási zavarok (hiperaktivitás, impulzivitás, figyelemzavar)
  • Szorongásos zavarok
  • Szomatikus tünetek
  • Iskolai beilleszkedési és társas kapcsolati nehézségek
  • Tanulási nehézségek, teljesítménnyel kapcsolatos problémák
  • Önértékelési problémák, motivációs nehézségek
  • Serdülőkori érzelmi és viselkedéses nehézségek
  • Családi élethelyzet-változások (válás, testvérféltékenység, új családtag)
  • Szülő-gyermek kapcsolat támogatása, erősítése
  • Empatikus, elfogadó és ítélkezésmentes attitűd
  • Transzparens, őszinte és biztonságot nyújtó kommunikáció
  • Kapcsolatorientált, rendszerszintű szemlélet
  • Kognitív, érzelmi és viselkedéses működések komplex értelmezése