• Szakterület: TSMT terapeuta
  • Végzettség: Mozgásfejlesztés
  • Tapasztalat: 14 év
  • Email: hello@kidlife.hu
  • Telefon: +36 30 177 4242
  • Facebook: #kidlifestudio

Alapvégzettségem szerint tanár vagyok, de pályám során kisebb gyerekekkel is elkezdtem foglalkozni. Bölcsődei szakember vagyok, felnőttképzésben kisgyermeknevelőket oktatok, emellett óvodások, iskolások mozgásterápiájával, fejlesztésével foglalkozom és Integrált szülő csecsemő-konzulens vagyok.

Bemutatkozás

Munkám során egyre több olyan gyermekkel találkozom, akinél a mozgás-, impulzivitás-, illetve viselkedésszabályozás nehezített, megkésik a szobatisztasági folyamat, illetve az óvodai évek végén nehezen tartják meg figyelmüket, nehezített a munka memóriájuk, nagy- és finommozgásaik sem rendezettek, rossz a ceruzafogásuk, gondot jelent testük jobb, illetve baloldalának, jobb, bal kezük felismerése. Mindezek jelentősen rontják az iskolába beválási esélyeiket. Ezen okok jó része organikus éretlenségükre vezethető vissza, vagyis az agyféltekék, illetve a különböző funkciót ellátó agyi területek közötti szinapszisok, hálózatok gyengeségére, továbbá az izomtónus gyengeségére, illetve egyes csecsemőkori reflexek fennmaradására, melyek nehezítik a különböző testrészek külön mozgatását. Bizonyos esetekben mindezt a szenzoros érzékenység, vagyis a különböző ingerek érzékelésének, feldolgozásának nehezítettsége is bonyolítja. A tervezett szenzomotoros terápia, (TSMT) illetve az azt megelőző mérési rendszer, a   Neuro-szenzomotoros szemléletű Longitudinális Komplex Vizsgálat, a LongiKid© (egy olyan neuro-szenzomotoros eljárás, amely alkalmas a gyermekek mozgásos és kognitív, figyelmi fejlődésprofiljának jellemzésére 3 hónapos kortól 11 éves korig, és amellyel azonosíthatóak az eltérően fejlődő funkciók és az idegrendszeri érési zavarok) alkalmas az előbb említett problémák terápiás kezelésére enyhítésére.

A módszer többek között alkalmas még koraszülöttek felzárkóztató terápiájára, beszédindító terápiára, finommotrorika fejlesztésére, komplex iskolára felkészítő foglalkozások mozgásos feladataihoz.

A 21. századi gyerekeknek komolyan meg kell küzdeniük a fejlődésüket nehezítő „civilizációs” ártalmakkal is. Mélyen hiszek abban, hogy a minél korábban megkezdett mozgásterápiával ezek a hátrányok könnyebben leküzdhetőek. Kiemelten fontosnak tartom azonban azt is, hogy a fejlesztést a gyermekek ne nehéz feladatként, hanem a terapeutával közösen megélt sikerélményként éljék meg. Ehhez fontos, hogy nem csak a gyermekkel, hanem családjával is jó munkakapcsolat alakuljon ki, támogatást kapjanak a szakembertől a nehezebb periódusokban is, és a gyermek erősségeit és gyengeségeit egy egészként kezelve, érzelmileg támogató légkörben segítsük a fejlődésüket.

VÉGZETTSÉGEK, KÉPZÉSEK

Történelem-szlovák bölcsész-tanári szak – 2003. Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Bölcsészettudományi Kar.
Kisgyermekgondozó-, nevelő okj  – 2014.
Szenzomotoros szemléletű „Állapot és mozgásvizsgálat” (ÁMV) felvétele és értékelési szempontjai és alkalmazási lehetőségei – 2016. BHRG Alapítvány
Családközpontú koragyermekkori intervenció elmélete és gyakorlata – 2016. Budapesti Korai Fejlesztő Központ
A neuro-szenzomotoros szemléletű gyermekvizsgálatok interdiszciplinális modellje – 2017. Dinamikus Fejlődésdiagnosztika Kft.
Neuro-szenzomotoros szemléletű Longitudinális Komplex Viszgála (LongiKid) felvétele és értékelési szempontjai – 2018. Dinamikus Fejlődésdignosztika Kft.
Organikusan éretlen, homogén csoportba integrálható gyermekek felzárkóztatása Tervezett Szenzomotoros Tréningekkel (TSMT-II) – 2018. TSMT-HRG Collage
Organikusan sérült gyermekek egyéni terápiája Tervezett Szenzomotoros Tréningekkel (TSMT-I) – 2018- TSMT-HRG Colage
Neurológiai alapismeretek a tanulás és szenzomotoros terápiák tükrében – 2018.TSMT-HRG Collage
Mozgásos (homloklebeny) gyakorlatok a tanításban és fejlesztésben – 2019. Csodakapu Közhasznú Alapítvány