• Szakterület: Gyógypedagógus, Kulcsár féle komplex mozgásterápiás fejlesztő
  • Végzettség: Gyógypedagógia, Autizmus specialista
  • Tapasztalat: 8 év
  • Email: hello@kidlife.hu
  • Telefon: +36 30 177 4242
  • Facebook: kidlifestudio

Koczka-Petri Alexandra pedagógus, gyógypedagógus- Kulcsár-féle komplex mozgásterápiás fejlesztő, baba- és aromaterápiás svédmasszőr vagyok.

Pedagógusként, gyógypedagógusként és négy gyermekes anyaként is nagyon hiszek a kapcsolódó nevelés-oktatás-fejlődés erejében. Fontosnak tartom, hogy teljes elfogadással, „falaimat leengedve”, ítéletek és elvárások nélkül tudjak kapcsolódni a rám bízott gyermekekhez és szüleikhez. A közösen kialakított célok mentén igyekszem apró lépésekben, a fokozatosság elvét betartva, határozottan, de játékosan fejleszteni a gyermekeket. Nagy hangsúlyt fektetek a gyermekek terhelhetőségének és pillanatnyi állapotának figyelembe vételére. Nagyon fontos számomra, hogy a tanulás, fejlődés stresszmentes legyen, jó érzésekkel társuljon és az idegrendszer a terhelést követően meg is tudjon nyugodni. Holisztikus gondolkodás jellemez, egy-egy problémát igyekszem minél több oldalról megismerni, így a támogatás is több oldalról valósulhat meg.

Saját önismereti utamon haladva és a gyermekeim nevelése során felmerülő problémákra megoldást keresve - a legnagyobb fiam SNI-s volt - lettem pedagógus, majd gyógypedagógus és a hagyományos pedagógia mellett megismertem és alkalmazok többek között mozgásterápiát és alternatív pedagógia módszereket is, mint például a két agyfélteke összehangolását célzó, mozgásalapú pedagógiai kineziológia, mely még hatékonyabbá teszi a tanulást.

Tanulmányok

Felsőfokú tanulmányaimat a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar-án kezdtem, ahol pedagógia szakos nevelőként 2008-ban végeztem, majd 2010-ben a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar-án 2010-ben tettem le a közoktatási vezető szakvizsgát.
2015-ben a Szegedi Tudományegyetem gyógypedagógus, értelmileg akadályozott pedagógia szakirányon és gyógypedagógus tanulásban akadályozott szakirányon szereztem képesítést, majd 2016-ban a Szent Gergely Népfőiskola SNI pedagógiai pedagógus címet szereztem.

Szakmai tapasztalat

  • 2010-2015 Budapesti Montessori Általános Iskola és Gimnázium - Diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás és ADD/ ADHD/Autizmusban érintett gyermekek
  • 2015-2017 Kőbányai Komplex Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény - Óvodás és általános iskolás BTMN és SNI gyermekek fejlesztése
  • 2017- Csepeli Csodakút Egyesített Óvoda Mesevár Tagóvoda gyógypedagógus - Autizmussal élő gyermekek komplex gyógypedagógiai fejlesztése és integrációjuk segítése

Képzések és képesítések

  • 2022 – A pedagógus és a gyermek megküzdési stratégiájának fejlesztése
  • 2022 – Autista gyerekek (1,5-6 év) hatékony korai fejlesztése, játéktevékenységen keresztül, szociális-kommunikációs készségekkel a fókuszban
  • 2021 – A boldogságórák elméletének és módszertanának elsajátítása a pedagógusok és a diákok érzelmi intelligenciájának, valamint pozitív gondolkodásának fejlesztése érdekében
  • 2021 – Az autizmus, ADHD- gyerekek idegrendszeri rendellenességei
  • 2021 – A számolási nehézségek felismerése és kezelése
  • 2020 – A hiperaktivitás-figyelemzavar viselkedésterápiája (Vadaskert Alapítvány)
  • 2020 – A korai idegrendszeri fejlődést meghatározó tényezők
  • 2019 – A relaxációs módszer felhasználási lehetőségei a pedagógus mindennapi munkájában
  • 2019 – Természetes gyógymódok a gyermekbetegségekben
  • 2018 – Szemléletváltás az óvodások és kisiskolások testnevelésében- A mindennapos mozgásprogramok tervezése és szervezése
  • 2017 – Jobb agyféltekés tanulás tréning
  • 2016 – Autizmussal élő gyermekek, tanulók inkluzív nevelésének-oktatásának alapjai (Autizmus Alapítvány)
  • 2014 – Technikák a tanítással, tanulással kapcsolatos pszichés gátlások oldására
  • 2009 – Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására