• Szakterület: Klinikai gyermek szakpszichológus, integratív gyermekterapeuta
  • Végzettség: Fejlődés- és klinikai gyermekpszichológia
  • Tapasztalat: 15 év
  • Email: hello@kidlife.hu
  • Telefon: +36 30 177 4242
  • Facebook: #kidlifestudio

Mikor óvodás koromban megkérdezték, hogy mi akarok lenni, azt feleltem, hogy pszichológus. Akkor persze még inkább amiatt, mert anyukám is pszichológus, és példakép előttem. Nagy utat jártam be azóta, és nem is minden ponton gondoltam úgy, hogy pszichológus leszek. A pályaválasztás idejében viszont arra kellett rájönnöm, hogy nem csak szeretek a gyerekek közelében lenni, de jól meg is értem őket, biztonságban érzik magukat velem és szívesen megnyílnak. Eközben motivál a személyiségük megértése, az egyedi működésükhöz való kulcs megtalálása, és az az energia, nyitottság, játékosság, spontaneitás, amit magukban hordoznak. Így tudatosult bennem a döntés: gyermekpszichológus szeretnék lenni, hogy miközben a kisgyerekekhez, serdülőkhöz megtalálom a megfelelő eszközt, módszer, szemléletet, hidat tudjak teremteni szüleik, kortársaik, tanáraik, vagy akár önmaguk felé.

Bemutatkozás

Pszichológus oklevelemet 2009-ben az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Fejlődéspszichológia és Tanácsadás szakirányán szereztem. Ekkor már 2 éve dolgoztam egy alapítványi iskolában, ahol ADHD-val, viselkedészavarral, tanulási zavarral küzdő középiskolásokkal foglalkoztam. A csoportos foglalkozásokon relaxációval, meditációval, drámajátékokkal dolgoztam. Ezután az Integratív Gyermekterápiás képzésen folytattam tanulmányaimat, ahol a játékterápia, rajzvizsgálat, művészetterápia, gyerekhipnózis, katatim imaginációs terápia állt hozzám legközelebb. A kötelező önismeretemet pszichodrámán jártam (250 óra), amit módszerspecifikus képzésként folytattam, és pszichodráma asszisztens lettem. Közben területet váltottam a munkában, és Pest megye különböző városaiban dolgoztam a Pedagógiai Szakszolgálatnál (Dunaharaszti, Kerepes, Kistarcsa, Érd). Feladataim közé tartozott a beilleszkedési-tanulási-magatartási (BTMN) zavar megállapítása vagy kizárása az ezekhez kapcsolódó vizsgálatokkal, illetve további vizsgálatok kezdeményezése, valamint a kisgyermek iskolába lépéshez szükséges fejlettségének megállapítása, szülőkonzultációk megtartása, továbbá egyéni és csoportos terápiák vezetése. Eközben a Pécsi Egyetem Klinikai és mentálhigiénés szakpszichológusi képzésén vettem részt, és lettem gyermek- és ifjúsági klinikai szakpszichológus (2015-ben). Azóta gyermekeim születése miatt tanulmányaimat háttérbe szorítottam, és most fogok újra belelendülni a kötelező továbbképzés időszakába. Terveim között a szimbólumterápia, művészetterápia, zeneterápia van legelöl, melyek elemeit, eszközeit részlegesen már most is használom.

Képzések és képesítések

  • ELTE Pedagógia és Pszichológia Kar- pszichológus (2009)
  • Gyermekház Iskola belső képzés- autogén tréning, meditáció (2009)
  • Integratív Pszichoterápiás Egyesület- integratív gyermekterapeuta (2011)
  • Magyar Pszichodráma Egyesület- pszichodráma asszisztens (2014)
  • Pécsi Tudományegyetem- klinikai és mentálhigiénés gyermek és ifjúsági szakpszichológus (2015)