Komplex iskolaérettségi felmérés

Szülőként gyakran bizonytalanok vagyunk, hogy vajon mi a legjobb megoldás gyermekünknek: maradjon még egy évet az óvodában, vagy nyugodtan megkezdheti az iskolás éveket. Sok esetben nehéz a jó döntést meghozni, bizonytalanság esetén érdemes ebben független szakemberekre támaszkodni, akik objektív választ adhatnak a felmerülő kérdésekre. Komplex iskolaérettségi vizsgálatunkat három szakember, egy pszichológus, egy mozgásterapeuta és egy gyógypedagógus végzi. Ennek eredményeképpen vizsgálatunk biztonságos,  széleskörű és számos olyan területre kiterjed, melyek felmérését az óvodákban nem végzik el. Felmérésünk eredményeképpen a szülők átfogó képet kapnak gyermekük képességprofiljáról, annak érdekében, hogy az esetleges elmaradások fejlesztése még az iskolakezdés előtt elkezdődhessen.

Az iskolai környezetbe való beilleszkedéshez elengedhetetlen a gyermek megfelelő érettsége szociálisan, fizikálisan, illetve a kognitív képességek (figyelmi, emlékezeti funkciók, gondolkodás, nyelvhasználat) területén. A jó színvonalú pszichikus funkciók pedig az óvodai és az iskolai környezet közti különbözőségből eredő nehézségeket hivatottak áthidalni. E területek elmaradása gyakran vezet iskolai sikertelenségekhez, így célzott felmérésük segítséget nyújt a pontos fejlesztési terv meghatározásához és a sikeres iskolai beváláshoz.

A vizsgálat elvégzését követően választ kapunk arra, hogy a gyermek részképességei megfelelőek-e az iskolakezdéséhez vagy esetlegesen valamely terület fejlesztést igényel. A felmérést követően visszajelzést adunk arra vonatkozóan, hogy a három szakember szakvéleménye alapján a gyermeknek mikor javasolt az iskolakezdés, illetve hogy mely területeket és milyen formában szükséges fejleszteni, valamint, hogy milyen típusú iskola illeszkedik leginkább a gyermek képességeihez. Kisebb mértékű elmaradás esetén szakmai tanácsadással támogatjuk a családokat, így otthoni környezetben – a szülővel együtt – végezhető feladatokkal könnyedén zárkózhat fel a gyermek.

A felmérés első lépése 3 x 50 perc találkozó a gyermekkel, mely után visszajelzést adunk a szülőknek, amihez írásos szakvéleményt is biztosítunk, melyben javaslatot teszünk a felmerülő fejlesztési szükségletekre, illetve esetlegesen további vizsgálatokra.

Baradlai Emőke

Gyermekpszichológus, tanácsadó szakpszichológus, ADHD szakértő
Szolgáltatás részletek
  • Korosztály5-7 éves
  • Időpontok8:00-12:00
  • Létszám1 fő
  • Időtartam180+30 perc

Mivel érdemes készülni?

  • Ruházat, amiben könnyen mozog a gyermek
  • Innivaló

Mit vizsgálunk a felmérésen?

  • Artikuláció
  • Beszédszervi állapot és működés
  • Nyelvi fejlettség
  • Diszlexia-veszélyeztetettség
  • Grafomotórium
  • Nagy- és finommozgások, reflexintegráció
  • Kézpreferencia, -dominancia
  • Téri tájékozódás
  • Szenzoros feldolgozás
  • Ritmus
  • Szerialitás
  • Alak-háttér elkülönítés
  • Figyelmi funkciók
  • Kudarctűrés
  • Monotóniatűrés
  • Feladattudat, -tartás
  • Önkontroll, önszabályozás képessége
  • Magabiztosság, szorongás a feladathelyzetben

Amit a szülők mondanak

Alapos, jó színvonalú vizsgálatot kerestem - és nem csak ezt, hanem iskolaválasztási tanácsokat is kaptam! Csak ajánlani tudom!
Dezső Márta
Szülő

Iratkozz fel a hírlevélre

Van kérdése és fel szeretné venni velünk a kapcsolatot?
Hívjon vagy írjon.

+36 30 177 4242

Galéria

Hétfő – Péntek:
08:00 – 20:00

Szombat:
10:00 – 16:00

© 2021 – KidLife. Minden jog fenntartva.